تأثیر استوری اینستاگرام بر افزایش فالوور

اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار در جهان، به ویژه در ایران میباشد.
افراد بسیاری از طریق این شبکه اجتماعی کسب درآمد کسب میکنند، همچنین
بیشتر صاحبان کسب و کار، از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود
استفاد میکنند.
مدتی قبل اینستاگرام قابلیت استوری را به خود اضافه کرد.
استوریها در بالاترین جای صفحه قرار میگیرند؛ همچنین کاربران اطلاعات
زنده و رویدادهای جدید را بیشتر در استوریها منتشر میکنند نه در پستها.
بنابراین به استوریها توجه بیشتری نسبت به پستها میشود.
در ادامه به نکاتی درباره تأثیر استوری اینستاگرام بر افزایش فالوور اشاره خواهیم کرد.
اگر
شما نیز برای کسب و کار خود، پیج اینستاگرام طراحی کردهاید؛ بهتر است
برای افزایش فالوور و بازدید از پیجتان از انتشار روزانه استوریها غافل
نشوید.
بررسیها نشان داده انتشار یک استوری جذاب بازدید از پیج را تا چند برابر افزایش میدهد؛
چرا که اگر کاربران استوریها را ببینند و توجهشان را جلب کند، حتما از پیج نیز بازدید مینمایند.
تأثیر استوری اینستاگرام بر افزایش فالوور
اینستاگرام محل جلسات کاری نیست!
همانطور که از نام استوریها(stories) مشخص است، از این آپشن باید برای روایت داستانهای زنده استفاده شود.
این داستانها باید جالب باشند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند.
اما به دلیل عدم شناخت کاربران، بسیاری از کسب و کارها، بر این باورند که ارائه تخفیف یا انتشار عکس نوشتههای تبلیغاتی
در کسب و کارشان مؤثر است.
در صورتی که بیشتر کسب و کارهای بزرگ جهانی در استوریهای خود از هیچ گونه عکس نوشته تبلیغاتی استفاده نمیکنند.
چرا که اینستاگرام محل تفریح کاربران است! آنها با مشاهده افراطی تبلیغات دلزده میشوند.
استفاده از لوکیشن و هشتگ مناسب :
مسئول
و پشتیبان شبکههای اجتماعی باید با حوصله و صبر به تولید و انتشار محتوای
مناسب برای پستها و استوریهای اینستاگرام اقدام کند.
انتخاب لوکیشن و
هشتگ مناسب از عوامل مهم انتشار تصاویر در اینستاگرام هستند، استفاده از
هشتگ و لوکیشن نیازمند صبرف حوصله و دقت است.
شما باید قبل از انتشار تصاویر و محتوا در استوریها، بین لوکیشنها و هشتگهای مرتبط با محتوای استوری خود جستجو کنید؛
پربازدیدترین آنها را پیدا کرده و از آنها در انتشار استوری خود استفاده کنید.
تغییر پروفایل از حالت عادی به بیزینس :
پروفایل بیزینسی در اینستاگرام، اجازه اضافه کردن لینک به استوریها را به کاربران میدهد.
بنابراین با تبدیل پیج اینستاگرامتان به یک پیج بیزینسی میتوانید لینک صفحات وبسایتتان را در استوریها قرار دهید؛
تا بازدید از وب سایتتان را در استوریها قرار دهید تا بازدید از وب سایتتان نیز از این طریق افزایش یابد.
ممکن است بازدیدکنندگان از وب سایتتان به مشتریان تبدیل شوند.
به یاد داشته باشید به جز لینکی که در پروفایل اینستاگرام خود قرار میدهید، استوریها تنها جایی هستند
که میتوانید لینک صفحات مهم را در آنها قرار دهید.
البته به شرطی که پروفایل شما بیزینسی باشد!
اهمیت آرشیو استوریها :
در نسخههای پیشین اینستاگرام، استوریها پس از 24 ساعت حذف میشدند.
اما مدتی بعد، استوریها قابلیت آرشیو شدن پیدا کردند، این امکان برای کارفرمایان از اهمیت زیادی برخوردار است؛
چرا که صاحبان کسب و کار میتوانند از قابلیت آرشیو کردن استوریها برای معرفی محصولات، خدمات، تخفیفها و… استفاده کنند.
این امر موجب سهولت دسترسی کاربران به موارد دلخواهشان میباشد و به این ترتیب وفاداری آنها را تضمین میکند.
تولید محتوای حرفهای برای استوریها :
اپلیکیشن اینستاگرام برای تهیه یک استوری حرفهای، امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار نداده است.
بنابراین برای تهیه یک استوری حرفهای و جذاب، به امکانات خود اینستاگرام
بسنده نکنید و با استفاده از اپلیکیشنهایی نظیر snappseed تصویر خود را به
ابعاد 9*16 برش داده و افکت مناسب را روی آن اعمال کنید.
سپس آن را در استوری خود منتشر کنید.
گرافیک استوری :
توجه داشته باشیدکه تصاویر منتشر شده، اهمیت بسیاری در جذابیت استوری دارد.
تحقیقات نشان داده تصاویر شادف باعث جلب توجه بیشتری میشود، بنابراین استفاده از طرجهایی با ترکیب رنگ مناسب و شاد،
در افزایش بازدید پیجتان مؤثر است.
با توجه به نکات بالا مشاهده نمودید تأثیر استوری اینستاگرام بر افزایش فالوور و بازدید از پیج بسیار حائز اهمیت میباشد.