چگونه در اینترنت تبلیغ رایگان کنیم؟ کجا میتوانیم تبلیغ کنیم؟
یکی از مکان های مناسب برای معرفی خود و محصولات اینترنت هست. امروزه با فراگیر شدن این صنعت الکترونیکی، میتوان به راحتی در سطح گسترده ای آگهی های خود را در دید عموم قرار داد.
کانون تبلیغات اینترنتی ماکان با تیمی مجرب، در ارائه خدمات تبلیغات اینترنتی شما را در رونق بخشیدن به کسب و کار خود و ایجاد درآمد بالاتر از این طریق یاری میرساند و آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.
شما میتوانید به راحتی آگهی ثبت کنید، تا پس از بازبینی، در گوگل منتشر شود. برای شروع میتوانید روی دکمه ثبت آگهی کلیک کنید.
تبلیغات آنلاین چیست؟
تبلیغات آنلاین یکی از مؤثرترین تبلیغات برای گسترش انواع کسبوکارهای کوچک و بزرگ است. صاحبان مشاغل گوناگون با تبلیغ در اینترنت میتوانند دامنهی فعالیتهای خود را گسترش دهند، مشتریان جدید پیدا کنند و به جریانهای درآمدی خود تنوع بدهند. اما چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم و انواع شیوههای تبلیغ در اینترنت کدام است؟ کدام شیوه توانسته تأثیرگذاری خود در بازاریابی آنلاین را به اثبات برساند؟
تبلیغات آنلاین، صنعتی است که میلیاردها دلار پول در آن جابهجا میشود، به طوری که در سال ۲۰۱۴ چیزی در حدود ۱۳۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات دیجیتال در کل جهان شده است که معادل یک چهارم هزینهی صرف شده در کل رسانههاست.
در سال ۲۰۱۳، سه ویدئوی تبلیغاتی که بیشترین بازدید را داشتهاند در مجموع بیش از ۱۲ میلیون بار به اشتراک گذاشته شدند.
درآمد توئیتر در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۱ به ازای هر بازدید ۴۰۰ درصد رشد داشته است: از ۱۱ سنت به ۴۴ سنت.
در مقایسه با سال ۲۰۱۲ متوسط نرخ کلیک در فیسبوک ۲۷۵ درصد رشد داشته است.
واضح است که هزینه کردن برای تبلیغات میتواند مؤثر باشد. اما باید به خاطر داشته باشیم که اینها تبلیغات اجارهای هستند و هر زمان که شما پول کافی برای تبلیغات نداشته باشید، تبلیغات شما دیگر به نمایش گذاشته نمیشوند. علاوه بر این، اگر شما در تبلیغات آنلاین باهوش نباشید، احتمال اینکه پول و سرمایهی خود را هدر بدهید بسیار زیاد است.
با وجود این تبلیغات آنلاین از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که قابل اندازهگیری بوده و با توجه به اهدافی که دنبال میکنید میتواند بسیار پیچیده باشد. بدین معنا که، واقعا این امکان وجود دارد که به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، ارزش درآمد دریافتی از هر سایت را اندازهگیری کنید. همچنین این امکان وجود دارد که برای افزایش اثرگذاری تبلیغات، بخش مشخصی از جامعه را هدف قرار دهید.
چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟
برای تبلیغات در اینترنت راه های گوناگونی وجود دارد. در اینجا به صورت لیست وار به آنها اشاره میکنیم و در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. (برای اطلاعات هر مدل، روی لینک های زیر کلیک کنید)
- مدل پرداخت بر اساس قیمتگذاری کانال (CPM)
- پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
- هزینه به ازای اکتساب (CPA) و سهم درآمد
- بازهدفگذاری
- رپورتاژ آگهی
چگونه تبلیغات اینترنتی مناسب را انتخاب کنیم؟
انتخاب تبلیغات اینترنتی درست، کار دشواری است. از طرف دیگر روشی که برای یک کسبوکار به خوبی جواب میدهد ممکن است برای کسبوکار دیگر مناسب نباشد. برای تشخیص اینکه کدام روش برای شما بهتر کار میکند، به سه سؤال زیر پاسخ دهید:
۱. به چه گزینههایی برای هدفگذاری نیاز دارید؟
اولین گام برای تشخیص روش تبلیغاتی مناسب این است که، تعیین کنید کدام اهداف برای شما بیشترین اهمیت را دارند.
- چه چیزی اهمیت بیشتری برای شما دارد، هدفگذاری جمعیتی یا هدفگذاری بر اساس علایق یا هر دو؟
- آیا روشی که انتخاب میکنید میتواند به جامعهی هدف مورد نظر شما پیام بازاریابی درست را در زمان مناسب برساند؟
- آیا بازاریابی شما متوجه دیگر کسبوکارها است (B2B) یا با مشتریان سر و کار دارید؟
۲. چگونه تبلیغات اینترنتی شما با تجربهی مصرف کنندهها هماهنگ میشود؟
شما چگونه میخواهید خود را به جامعهی هدفتان معرفی کنید؟ تجربهی کاربران مختلف از تبلیغات شما نتایج متفاوتی به همراه دارد، بنابراین برای مثال:
- جستجوی تبلیغات از طریق گوگل ادوردز و بینگ هدفمندتر است و میتواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را بر اساس کلیدواژههایی که مردم در گوگل جستجو میکنند پیدا کنید.
- تبلیغات فیسبوک به بازاریابها اجازه میدهد تبلیغاتی را نشان دهند که درباره یک کسبوکار، خدمات یا محصول جدید است.
- تبلیغات لینکدین افراد حرفهای را هدف قرار میدهد که به شغل خاصی علاقهمند هستند و در حرفهی خودشان به دنبال اطلاعات میباشند.
۳. آیا شکل تبلیغات برای شما مناسب است؟
- آیا شکل تبلیغات به گونهای است که کاربران را درگیر خودش کند؟
- آیا شکلهای تبلیغاتی موجود این امکان را به تیم تبلیغاتی شما میدهد تا داستانش را به شکلی روشن و متقاعدکننده بیان کند؟
- آیا شکلهای تبلیغاتی موجود با نیازهای برند شما هماهنگ هستند؟
- تبلیغاتی که جذاب نیستند یک تجربهی منفی در کاربران ایجاد کرده و زمان و پول شما را هدر میدهند. فقط به این دلیل که همه از تبلیغات اینترنتی استفاده میکنند به سراغ این شیوهی تبلیغ نروید. تبلیغاتی را انتخاب کنید که بهترین تأثیر ممکن را روی کاربری که آن را تجربه میکند بگذارد.